Zgłoszenie podejrzenia wady jakościowej produktów leczniczych i wyrobów medycznych
XMLTreść
Zgłoszenia podejrzenia, że produkt leczniczy i wyrób medyczny nie odpowiada ustalonym dla niego wymaganiom jakościowym, dokonuje się do wojewódzkiego inspektora farmaceutycznego w formie pisemnej na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do ROZPORZĄDZENIA MINISTRA ZDROWIA w sprawie określenia szczegółowych zasad i trybu wstrzymywania i wycofywania z obrotu produktów leczniczych i wyrobów medycznych.
Zgłaszający (kierownika apteki lub punktu aptecznego) zabezpiecza produkt leczniczy, co do którego zachodzi podejrzenie, że nie odpowiada ustalonym dla niego wymaganiom jakościowym, w ten sposób, że umieszcza produkt leczniczy lub jego pozostałości, w tym opakowania, w trwale zamkniętym opakowaniu z napisem "produkt leczniczy zabezpieczony -podejrzenie braku spełnienia wymagań jakościowych". W przypadku gdy produkt leczniczy lub wyrób medyczny nie znajduje się w posiadaniu zgłaszającego, składa on pisemne oświadczenia o przyczynach braku posiadania produktu leczniczego lub jego pozostałości, w tym opakowania
Do zgłoszenia prosimy dołączyć:
- szczegółowe informacje kto i kiedy zauważył brak spełnienia wymagań jakościowych;
- zdjęcia dokumentujące podejrzanie braku spełnienia wymagań jakościowych produktu leczniczego lub wyrobu medycznego;
- a w przypadku produktów podlegających obowiązki dot. „serializacji” (Rozporządzenie Delegowane Komisji (UE) 2016/161), także zdjęcie zawierające
• numer serii produktu leczniczego (określany jako Batch, Lot),
• numer seryjny danego opakowania (określany jako SN, NS),
• datę ważności (określany jako EXP),
• kod produktu (określany jako GTIN, NTIN, PC).
oraz informację na temat zabezpieczeń ATD.